Soms zit het financieel even tegen. Wasmachine kapot, tegenvallende energienota of tijdelijk geen werk. Als je hierdoor even je rekeningen niet kan betalen is het slim om zelf alvast contact op te nemen met de bedrijven.
Door zelf contact op te nemen kunt u boetes en grotere geldproblemen voorkomen. Bel of stuur een mail naar de betreffende organisatie zodra u weet dat u een rekening tijdelijk niet kunt betalen en probeer uitstel van betaling te krijgen of een betalingsafspraak te maken.
Meestal kun je de bedrijven telefonisch benaderen voor dit soort vragen en ook via mail wordt in het algemeen snel geantwoord. Bij het NIBUD hebben ze een voorbeeldbrief en tips hoe met deze situatie om te gaan.
https://www.nibud.nl/consumenten/als-u-tijdelijk-niet-kunt-betalen/
Hopelijk behoren de liquiditeitsproblemen dan snel weer tot het verleden. Lukt het toch niet om weer op het goede spoor te komen? Neem dan contact op met één van onze bewindvoerders om eens te kijken hoe we je verder kunnen helpen.